021-26300300 (۳۰ خط) 
۰

برای چت آنلاین بر روی آیکون

در پایین و گوشه سمت راست صفحه کلیک کنید

فروشگاه مرجع لوازم کوهنوردی و کمپینگ

معایب استفاده از لیوان‌ها و فلاسک‌های غیراستاندارد | مسمومیت شدید مصرف کنندگان یک ماگ غیر استاندارد در کانادا

این روزها با توجه به افزایش علاقه به کوهنوردی و کمپینگ، انتخاب تجهیزات مناسب و استاندارد اهمیت بیشتری پیدا کرده است. یکی از مهم‌ترین و پر کاربردترین این تجهیزات، لیوان‌ها و فلاسک‌هایی هستند که برای نگهداری نوشیدنی‌های داغ و یا سرد در طول سفرهای طبیعت‌گردی استفاده می‌شوند. اما استفاده از لیوان‌ها و فلاسک‌های غیراستاندارد می‌تواند عواقب بسیار خطرناک و حتی کشنده ای برای مصرف کنندگان به همراه داشته باشد.

 

به عنوان نمونه ای بارز در روزهای اخیر  گزارش‌های متعدد از اثرات نامطلوب یک نوع ماگ با برند NÜTRL ، در کانادا منجر به فراخوان گسترده این محصول شد. این فراخوان که توسط Health Canada صادر شده، اعلام میکند که در خلال تاریخ بین ۲۹ آوریل تا ۱۷ مه ۲۰۲۴ که حدود ۳۳,۰۰۰ لیوانی که به عنوان هدیه تبلیغاتی به مصرف‌کنندگان نوشابه با برند NÜTRL در سراسر کشور توزیع شده است باید به سرعت بازگشت داده شود. 

 

 

اطلاعیه اصلی این موسسه که در  تاریخ ۱۹ می منتشر شد، علت جمع‌آوری را نقص در تولید آن که می‌تواند منجر به آزاد شدن برخی از مواد سمی در هنگام استفاده از لیوان شود، اعلام کرد. اطلاعیه بعدی به ذکر جزئیات بیشتری در مورد این ایراد فنی پرداخت و اعلام نمود بر اساس آزمایش‌های انجام‌شده ، برخی از لیوان‌ها ممکن است حاوی محلول شیمیایی باشند که در پروسه تولید بین دیواره های داخلی لیوان به دام افتاده‌اند و حاوی مقداری اسید سولفوریک و اسید فسفریک هستند. این محلول ممکن است هنگامی که لیوان با نوشیدنی پر می شود آزاد شود و خطر بالقوه‌ای برای ایجاد آسیب های جدی ایجاد کند. این اطلاعیه همچنین می‌گوید که تعامل بین این محلول سمی و لیوان‌ می‌تواند منجر به افزایش سطوح آهن، کروم و نیکل در نوشیدنی شود که به نوبه خود منجر به آسیبهای شدیدی، از جمله سوختن لب‌ها، زبان، گلو، معده و یا آسیب‌ در بافت های دیگر گردد. همچنین حالت تهوع، استفراغ، گرفتگی معده و اسهال از دیگر علایم استفاده از این ماگ های معیوب می باشد. این مواد شیمیایی ممکن است در تماس با پوست نیز واکنش نشان دهند، و  اثراتی مانند تاول، سوختگی، درد و قرمزی را ایجاد کنند. 

 

ماگ فولادی ضد زنگ NÜTRL با حجم ۳۰ اونس (۸۸۷ میلی‌لیتر) که اکنون در حال جمع‌آوری می باشد توسط شرکتی به نام Sunscope در چین تولید شده و به عنوان هدیه به مصرف‌کنندگانی که یک بسته ۱۲ یا ۱۵ تایی نوشابه NÜTRL خریداری کرده اند داده شده است. 


تا تاریخ ۲۳ می،  ۴۳ گزارش از مصرف‌کنندگانی که پس از استفاده از این محصول  علائم مختلفی را تجربه کرده‌اند، دریافت شده است. شایع‌ترین علائم شامل سردرد، حالت تهوع، گرفتگی شکم و یا درد و اسهال می باشد. Health Canada همچنین به مصرف‌کنندگان توصیه می‌کند در صورت تجربه هر گونه علائمی سریعا به پزشک مراجعه نمایند. 

 

این اتفاق هشداری جدی برای تمام خریداران محصولات کمپینگ و کوهنوردی است که در هنگام خرید محصولات مورد نظرشان حتما به کیفیت ساخت ، تولید کننده اصلی و فروشنده محصول توجه نمایند. زیرا خرید کالای فیک و یا دارای  کیفیت پایین می تواند برایشان خطرات جانی به همراه داشته باشد. توجه کنید که در هنگام خرید انواع ماگ و فلاسک، تقلبی بودن محصول و کیفیت پایین کالا میتواند مشکلات مختلفی ایجاد کند. ما بعضی از این موارد را برای شما ذکر میکنیم. 

 

1. خطرات بهداشتی و مسمومیت

استفاده از لیوان‌ها و فلاسک‌های غیراستاندارد ممکن است به نظر بی‌ضرر بیاید، اما حقیقت این است که بسیاری از این محصولات از مواد نامرغوب و حتی مضر ساخته می‌شوند. مواد شیمیایی خطرناکی مانند بیسفنول  (BPA) می‌توانند از این به نوشیدنی شما نفوذ کرده و باعث مشکلات جدی سلامتی مانند اختلالات هورمونی و حتی سرطان شوند.

 

 2. نشت و خروج مایعات داغ از فلاسک و لیوان 

یکی از مشکلات رایج لیوان‌ها و فلاسک‌های غیراستاندارد، نشت و ریختن مایعات داخل آن است. تصور کنید در حین کوهنوردی هستید و نیاز به یک نوشیدنی گرم دارید. اگر فلاسک شما غیراستاندارد باشد، ممکن است دچار نشت شود و مایعات داغ بر روی دست‌ها و بدن شما بریزد. این ایراد می‌تواند منجر به سوختگی‌های جدی شود

 

3. کاهش دما و سرد شدن سریع نوشیدنی

لیوان‌ها و فلاسک‌های غیراستاندارد معمولاً عایق‌بندی مناسبی ندارند و نمی‌توانند نوشیدنی‌ها را به مدت طولانی گرم یا سرد نگه دارند. این به معنای هدر رفت دما  و عدم دسترسی به یک نوشیدنی‌های گرم در شرایط سرمای کوهستان خواهد شد. نداشتن یک نوشیدنی گرم در این شرایط که کوهنورد نیاز ضروری به آن دارد میتواند یک تجربه بسیار نا خوشاید باشد. 

 

4. خرابی و طول عمر کوتاه محصول

محصولات غیراستاندارد اغلب از مواد بی‌کیفیت ساخته می‌شوند که به سرعت از بین می روند و کارایی خود را از دست  میدهند. در هنگام یک برنامه کمپینگ یا کوهنوردی، خراب شدن فلاسک یا لیوان می‌تواند مشکلات زیادی به وجود آورد و حتی شما را از ادامه سفر بازدارد. این مسئله می‌تواند باعث افزایش هزینه‌ها و نیاز به تعویض مکرر تجهیزاتی شود که این روزها خیلی هم ارزان نیستند.

 

5.عدم ایمنی و ایجاد حادثه ناگوار 

استفاده از تجهیزات غیراستاندارد می‌تواند به وقوع حوادث ناگوار منجر شود. برای مثال، اگر فلاسک شما به درستی قفل نشود یا دارای درب ضعیفی باشد، ممکن است در حین حمل و نقل باز شود و مایعات داخل آن به سایر تجهیزات شما مانند گوشی همراه و یا جی پی اس همراهتان آسیب بزند.شاید باور نکنید اما نشتی مایعات داخل ماگ حتی ممکن است باعث سر خوردن و سقوط شما شود. 

 

بنابراین ما همواره به خریداران پیشنهاد می کنیم که اولا برای خرید تجهیزات مناسب و با کیفیت هزینه کنند و ثانیا حتما از فروشندگان معتبر و خوشنام خرید خود را انجام دهند. چرا که محصولات کمپینگ و کوهنوردی بسیار فنی هستند و عملکرشان رابطه مستقیمی با سلامتی و مصرف کنندگان دارد. 

۵
از ۵
۷ مشارکت کننده

دسته‌بندی‌ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش