آنچه باید درباره کوله پشتی های زنانه و مردانه آسپری بدانید

کوله پشتی آسپری (Osprey) از معتبرترین و شناخته شده ترین برندهای کوله پشتی در دنیای کوهنوردی و کمپینگ است و کمتر کسی وجود دارد که نام این ابر تولید کننده را نشنیده باشد. کمپانی OSPREY در سال 1974 توسط آقای Mike Pfotenhauer که یک کارآفرین ایده آل گرا و بسیار دقیق بود راه اندازی شد.

کمی عجیب است اما باور کنید یا نکنید مایک اولین کوله پشتی خود را در سن 16 سالگی با کمک مادر، پدر و برادرش در منزل شخصی خود در شهر اورگان ساخت . در سال 1987 این کمپانی اقدام به فروش عمده کالاهای خود کرد. مایک سختگیر بود و در کنترل کالاهای تولیدی اش وسواس دیوانه واری داشت. او همچنان با همان دقت، وسواس و سختگیری های مخصوص به خود به تولید بهترین کوله پشتی های جهان مشغول است.

تفاوت بین کوله پشتی های مردانه و زنانه آسپری Osprey از همان سه منطقی پیروی می کند که اکثر کمپانی های بزرگ برای محصولات خود با توجه به جنسیت در نظر میگیرند. راحتی، عملکرد و زیبایی شناسی. 

کمپانی آسپری Osprey یکی از برترین برندها در تولید کوله پشتی های مردانه و زنانه برای پیاده روی، کوهنوردی و انواع کاربردهای ماجراجویانه در دنیا است. این کمپانی بزرگ  در ساخت کوله های خود با توجه به تفاوت در ساختار بدنی زنان و مردان، طراحی های متفاوتی چه از نظر عملکرد و چه از نظر زیبایی شناختی در نظر میگیرد. خط کلی تولید کوله پشتی در شرکت آسپری بدین شکل است که به ازای هر کوله مردانه معادل زنانه آن نیز تولید میگردد. ما در اینجا جدولی از کوله پشتی های مردانه و زنانه آسپری ارائه میکنیم. در هر سطر این جدول نام یک کوله پشتی مردانه و معادل زنانه اش نوشته شده است. 

 

    انواع کوله پشتی های مردانه و زنانه برند آسپری

 

کوله پشتی های زنانهکوله پشتی های مردانه
Osprey ArielOsprey Aether
Ariel PlusAether Plus
Arheon WArheon M
DynaDuro
EjaExos
Eja ProExos Pro
FairviewFairpoint
KrestaKamber
KitsumaKatari
KyteKestrel
LumiaLevity
MiraManta
Ozonduplex WOzonduplex M
RavenPaptor
RenRook
SavuSeral
SalidaSiskin
SirrusStratos
SylvaSyncro
TempestTalon
UNLTD Airscape WUNLTD Airscape M
UNLTD Antigravity WUNLTD Antigravity M
XenaXenith
SkimmerStarab
Aura AGAtmos AG

 

همان گونه که مشاهده می کنید به ازای هر مدل کوله پشتی آسپری مدرانه،  معادل کوله پشتی زنانه آن تولید شده است و این یکی از ویژگی های جذاب این تولید کننده بزرگ می باشد. به طور کلی باید گفته شرکت آسپری هیچ گونه کمی و کاستی در تولید کوله پشتی از لحاظ توجه به جنسیت فرد ندارد و در این حیطه از پیشتازان تولید کوله پشتی در دنیا است.

 تفاوت های کوله های زنانه و مردانه آسپری 

  • در کوله پشتی های زنانه طول ناحیه پشتی (سیستم پشتی) کمی کمتر از کوله پشتی های مردانه است 
  • فاصله تسمه های شانه ای از یکدیگر در کوله های زنانه کمی کمتر از کوله پشتی های مردانه است 
  • شکل تسمه های شانه ای در کوله پشتی های زنانه به علت برامدگی سینه بانوان به گونه ای طراحی شده است که فشار کمتری به ناحیه سینه وارد میکند 
  • شکل و طراحی هیپ بلت (کمر بند کوله پشتی) در کوله پشتی های زنانه به علت بزرگتر بودن باسن و لگن خانم ها دارای طراحی منحصر به فرد و متناسب با ارگونومی بدن خانم ها است 
  • رنگ و طراحی کوله پشتی های زنانه متناسب با سلیقه خانم ها انتخاب شده است 

با تمام این تفاوتها فراموش نکنید که زنانه بودن یک کوله پشتی به این معنی نیست که آقایان به هیچ‌ عنوان نمی توانند از آن استفاده کنند. گاهی کوله پشتی های زنانه برای مردانی که دچار مشکلات و آسیب هایی در ناحیه گردن، شانه یا کمر میباشند انتخاب بهتری نسبت به یک کوله پشتی مردانه است. همچنین مردانه بودن یک کوله پشتی نیز بدان معنی نیست که زنان به هیچ عنوان نمیتوانند از آن استفاده کنند. این انتخاب رابطه مستقیمی با سلیقه و تیپ بدنی کوهنورد دارد‌. 

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده

​بایگانی مطالب

دسته‌بندی‌ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش